Neler yeni
xentr_blue_bg_color
xentr_red_bg_color
xentr_green_bg_color
xentr_orange_bg_color
xentr_voilet_bg_color
xentr_slate_bg_color
xentr_dark_bg_color

Influencer Nasıl Olunur?

medyografya

Forum Üyesi
Değerlendirme - 100%
1   0   0
Katılım
27 Kas 2019
Mesajlar
43
Tepkime puanı
20
Konum
İzmir
Web sitesi
www.medyografya.com
Günümüzde instagram başta olmak üzere fenomenlerin dahil olduğu sınıfa influencer denilmektedir. Influencer, toplumu etkileyerek gündem yaratmaya çalışan kişilerdir.
İnsanlar, doğası gereği sevilmek isterler. Kendilerine ilgi duyulması, her insanı sınırları zorlamadığı takdirde memnun etmektedir. Günümüzde, özellikle de sosyal medya, bu eğilimin en çok gösterildiği mecradır.

Instagram’da günde yaklaşık 95 milyon fotoğraf yükleniyor. Bu fotoğrafların hepsinin yüklenmesinin tek bir amacı var: diğer insanların beğenisini kazanmak.
Peki bu zamana kadar Instagram profilinizin, maddi olanak sağlayabileceğini biliyor muydunuz?
Her ay birkaç lira da olsa ekstra nakit olanağına sahip olmak, başlangıç seviyesindeki influencerlar için bulunmaz bir nimettir. Popülerlik arttıkça şüphesiz kazançlarınızda üst noktalara tırmanacaktır.

Son birkaç yılın en sıcak ve başarılı pazarlama taktikleri arasında influencerlar, gün geçtikçe önem kazanmaya devam etmektedirler. Çoğu markalarla iş birliği yaptıklarının farkına illaki varmışsınızdır.
Kulağa hoş gelen yeni mesleklerden biri olan influencer, milyonları peşinden sürükleyecek bir meslek olmasıyla gençler arasında da gün geçtikçe kariyer alanı olarak ilgi topluyor.


Etkileyici Pazarlama Nedir?
Profesyonel pazarlama yöntemlerinden olan etkileyici pazarlama modeli, tüketicilerin firmalara güvenmekten çok insanlara güvendiği fikrini benimsemiştir. 100 Numaralı Adam filmi, buna en güzel örnektir.

Pazarlama stratejisi oluşturmanın mantığı çok basittir, Marka K ne kadar güzel ve muhteşem bir marka olduğunu tanıtan reklam yayınladığında insanlar şüphe duyarlar. Fakat öte yandan en samimi arkadaşlarınızdan birisinin Marka K’yi size övmesi ve olumlu yönleri hakkında konuşması, markaya inanç gücünüzü yüksek ihtimalle arttıracaktır.

Şirketler, içlerinde bulundukları yüzlerce yıllık pazarlama tarihinde, bu stratejinin önemini her geçen gün kavramaya devam ediyor. Bu nedenle de zamana paralel olarak, her geçen gün yeni influencerlar piyasaya çıkıyor.

Markalar, strateji olarak büyük takipçi kitlelerine sahip insanları markaja alıyor. Ardından ürünlerini tanıtmaları için belirli miktarlarda ödemeler ya da sponsorluk ürünleri temin ediyorlar. Kylie Jenner hayranları, kişisel hesabında makyaj markaları hakkında bu kadar fazla konuşmasını yadırgamamalıdır. Çünkü bu da bir pazarlama stratejisidir.




Sosyal Medya Fenomeni Nasıl Olunur?
Ülkemizde olmanız bu konuda büyük bir avantaj sağlayacaktır. Çünkü bizim kültürümüzde, fenomen yani influencer olmanın bir sınırı bulunmuyor. Çünkü ne saçmalık yapılırsa yapılsın, fenomen olmak çok kolay.
İlk adım olarak kendi nişinizi bulmanız gerekecektir. Bu konuda özel yeteneklerinizi veya karakteristik yapınızı dikkate alınız.

Esprilere veya şakalara tahammülünüz yoksa, komedi alanında öne çıkmanız imkansıza yakın olacaktır. İmkansızlığı kesinliğe bağlı değildir fakat böyle bir şey olsa bile kitle tarafından talep görebilirsiniz. Ancak nişiniz üzerinden gitmek, insanların bir alanda direk size yönelmesini sağlayacak.

Örneğin “İnanameyorum!, Sevgilisinden Ayrılan Kız Makyajı, Hepinize Merhaba arkadaşları ıhıhı, NASA ve bilim, devrilen kazan, Rakun, kekolara kışkırtma, Coachella ve Ajunn, Tuz… ”gibi her kelimenin influencerları çağrıştırması gibi.

Hiç kimse sadece belli alanlara ilgi duymamaktadır. Çoğu insanın, tutkunu olmuş olduğu çeşitli şeyler vardır. Fakat sosyal medya yayınınıza gelen insanların dikkatini, çok kısa sürede kazanmanız için nişinizin avantajı bulunacaktır. Bir yol seçin ve fotoğraflarınızın seçtiğiniz yola uygun olduğundan emin olun.



Kitle Edinin
Niş seçimini yaptıktan sonra, sıra geldi takipçileri bulmaya. Çoğu sosyal medya organında, #hashtag kullanımları sağlanarak, bunun üstesinden gelinebiliyor. Hashtag’in tükendiği yerde, arkadaş önerileri veya konum üzerinden de ilerleyebilirsiniz. Ancak bütün takipçi kitlenizin, nişinizle alakalı olduğundan emin olun. Bunun yanında büyük kitleler barındıran #hashtagler yerine daha öne çıkabileceğiniz hashtagler kullanılması, başarı ivmenizi hızlandıracaktır.

Benim zamanım değerli diyenlerin, kullanmış oldukları en sık üşengeçlik yöntemi, takipçi satın alma işlemleri ya da bot kullanım işlemleridir. Markalar tarafından sadece büyük takipçilere sahip kişiler dikkate alınmaktadır. Bu nedenle de yeterli kitleyi en kısa sürede edinmeniz gerekecektir. Çünkü sektörel rekabet çok hızlı olduğundan, sonrasında her paylaşımınızla gündem yaratmaya çabalayacaksınız. Ne kadar erken o kadar daha iyi.




Düzenli Fotoğraf ve Video Paylaşın
İnternet dünyası, kararsız eğilim gösteren insanları silip atmaktadır. Bu gibi sanal ortamlarda, kalıcılığın en büyük faktörü üretkenliktir. Gerçi bu tezi çürütebilecek çok örnek yine sadece ülkemizde bulunmaktadır. Mesela “Asi Stayla, Arsız Bela, Musa ve Gülşah, Funddy, Tripkolic, Miss Tiqy ve Esmerke…” gibi sadece hemen hemen herkesin tanıdığı isimler, birer influencer olarak örnek teşkil etmektedirler.

Kendi zaman dilimlerinden yaratmış oldukları etkiler, günümüzde bile sürmekte ve bu etkili pazarlamanın önemini kanıtlar niteliktedir.
Hiçbir zaman beğeni rekoru kıran yumurta gibi saçma yöntemlere kalkışmayın. Durum tazeyken etkileri yüksek olsa da sonrasında bir sis bulutu gibi dağılan popülariteye neden olabilirsiniz.



Markalara Gönderme Yapın
Herkes markalarla çalışmanın ilk kuralının, onların sizi bulması gerektiği olduğunu düşünüyor. Fakat bu çok yanlış. Bazı durumlarda markaların sosyal medya hesaplarına göndermeler yaparak, profilinizin dikkat çekmesini sağlayabilirsiniz. Özellikle de yorum ve geri bildirim dönüşlerinin, markalarla etkileşim için iyi bir örnek teşkil ettiğine inanılıyor.

Bu zamana kadar kullanmaktan memnuniyet duyduğunuz bir marka ya da ürün varsa, tanıtmaktan asla çekinmeyin. Çünkü etkili reklamcılık serüveni sadece markalarla anlaşmaktan sonrasını ele almaz. Diyelim ki bir ürünü çok iyi bir şekilde tanıtabildiniz ve kitleler tarafından viral reklam yapmış oldunuz. Bunun değerini milyonlarla açıklayabilmek çok zor. Tanıtımınız zaten ilgili markanın radarına girecek ve en kısa sürede iletişim kurulabilecektir. Belki de bir markanın ömür boyu bağdaşan influencer yüzü olacaksınız.


Sosyal Medya Mecralarında ihtiyacınız olan tüm kaliteli Servisler için ; www.medyografya.com
 
Üst Alt