Nofollow Için Alternatif İki Özellik (Etiket) Geliyor!

oLed

Paylaşım Ekibi
Katılım
17 Nis 2020
Mesaj Sayısı
142
Beğeni Sayısı
24
Konum
Aydın
Google, nofollow özelliğini dönüştürmekle kalmıyor. Yerine, iki farklı özellik de gelecek! Bunlar:

1. rel=“sponsored”: Bu link işaretlemesi, herhangi bir reklam çalışmasının bir parçası olan linkler için kullanılacak. Reklam dışında, sponsorluk çalışmaları, ilgili anlaşmalar gibi durumlarda da geçerliliği olacak…

2. rel=“ugc”: Bu link işaretlemesi ise; yorumlar, forum gönderileri gibi kullanıcılara ait içerikler için kullanılacak.

Yukarıda, Google artık bu işaretlemeleri birer “ipucu” olarak kullanacak derken aslında tam da bundan söz ediyorduk. Hem yukarıdaki iki yeni özellik, hem de dönüşen “nofollow” işaretlemesi, aslında Google’a sıralama işaretleri için birer anlamlı sinyal göndermiş oluyor!

Bu özellikteki linkler, sıralama sinyalleri içerisinde “hariç” tutulabilirler. Ancak, yine de, Google’a belirli bir ipucu, işaret vermiş olacaklar.

Peki Google bu linkleri tamamen ihmal etme yolunu neden tercih etmiyor?

Dilerseniz cevabı, direkt kendi yaptıkları açıklama üzerinden değerlendirelim:

“Bazı linkler, oldukça değerli bilgiler içeriyor. Bu da, bizim işimize yarıyor. Örneğin; linkte geçen anahtar kelimeler, bulundukları içeriğe nasıl hitap ediyorlar? Konuyla ne kadar ilgililer? Benzer şekilde, tüm linkleri incelemeye aldığımızda, doğallık göstermeyen linkleri (veya link öğelerini) daha kolay yakalayabiliyoruz. Bunların hepsi, arama sonuçlarını daha başarılı hale getirmek içindir. Nofollow güncellemesini bir “İpucu Modeli” olarak düşünebilirsiniz. Bu modelle birlikte, hem değerli ve anlamlı bilgileri kullanabileceğiz, hem de yayıncılara “Bakın, bu link o kadar da önceliğimiz değil”, deme şansını sunacağız.”
 
Üst