SEO Çalışmalarının Başarısızlıkla Sonuçlanması

Seocu

Paylaşım Ekibi
Katılım
19 Nis 2021
Mesaj Sayısı
105
Beğeni Sayısı
0
Kariyerimin büyük bir bölümünü arama motoru optimizasyonuyla ilgilenerek geçirdim. Kariyerimi de bu alanda tamamlamak istiyorum. Bu içeriği SEO çalışmalarını başarısızlıkla sonuçlanan girişimciler için hazırladım.

SEO çalışmalarının başarısızlıkla sonuçlanmasının birçok nedeni vardır. Ben bu nedenlerden en önemlilerini sizlerle paylaşmak istiyorum:

Sadece SEO’ya Odaklanmak


Yaptığımız en büyük hata sadece SEO çalışmalarına odaklanmak ve SEO yaptığımız arama motorunu anlamadan hareket etmek. SEO’nun her zaman oyunun bir parçası olduğundan bahsettim. Rakiplerimiz oyunu birden fazla oyuncuyla oynarken biz tek bir oyuncuyla sahada yer alıyorsak başarı beklemek doğru olmaz. SEO’yu beslemek, onunla sürekli ilgilenmek gerekir. O iyi bir golcüdür. Ona gol attırmak istiyorsak çok iyi paslar vermeli, kaleciyle karşı karşıya bırakmalıyız.

Tabi takımın en önemli oyuncusunu sahaya sürmeden önce yapmanız gerekenleri unutmamalısınız. Antrenman! Onun genç bir oyuncu olduğunu varsayalım. Temelden yetiştirmeli, iyi bir antrenman programı uygulamalı ve profesyonel dünyaya hazırlamalısınız. Yani web sitenizin temel ve teknik optimizasyonunu yapmalı, hedef kitleyi iyi tanımalı, yüksek kaliteli içerik üretmeli, yeni ziyaretçi getirmek için doğru kanalları kullanmalı ve markalaşma çalışmaları yaparak daha iyi seviyelere getirmelisiniz.

Golü atan bir oyuncu maçı kazanan takımdır. Golü atan bir oyuncu attıran ise birden fazla oyuncudur.

Bu durumu bir örnekle anlatmak isterim.

Muslerea (Finans) topu ileriye doğru oynadı, Belhanda (Google ADS) göğüs kontrolüyle topu yere indirdi ve sol kanatta oynayan Ardaya (Yeniden Pazarlama) gönderdi. Arda nefis bir çalım attı ve çizgiye indi. Arda topu içeride boş gördüğü arkadaşı Diagneye gönderdi. Diagne (SEO) nefis bir bitiricilikle golü attı.

SEO çalışmalarının başarısızlıkla sonuçlanması


Çok Eski Taktikler


Hala eski yöntem taktiklerle başarı elde ettiğini iddaa eden girişimciler var. :( Maalesef bugün çok hızlı etki gösterse de gelecekte sizin sıralama kaybetmenize neden olacak taktikler bunlar. Önünüze gelen yerden bağlantı almak, rakipler çok kapsamlı yüksek kaliteli içerikler üretirken bizim kısa içerikler üretmemiz, Türkçe hizmet veren sitemize yabancı kaynaklardan bağlantı almamız, sitemize yapay trafik göndermemiz.

Trendi geçen, kullanıcıları ve arama motorlarını aldatmaya yönelik yöntemlerden uzak durmalısınız.

SEO’nun Ücretsiz Olduğunun Düşünülmesi


SEO çalışmalarının ücretsiz olduğunun düşünülmesi en kötü durumların başında gelir. Hiç kimseye yatırım yapmasanız bile SEO için harcadığınız vakit bile bir finansal yatırımdır. Site kuruyor, içerik hazırlıyor, optimize ediyor vb çalışmalar yaparak performans artırmaya çalışıyorsunuz. Aslında bunların hepsi bir yatırım. En öncemli kaynağın zaman olduğunu unutmamalıyız.

Birde diğer kanallara yapacağımzı yatırımları unutmamalıyız. Google ADS, Sosyal Medya Reklamcılığı, Yeniden Pazarlama, Bağlantılar vb kanallar. Ben sadece SEO yapacağım neden reklama para vereyim diyenlerden olmayın, lütfen. SEO nitelikli trafik olmadan olmaz.

Tasarımsal ya da Teknik Sorunlar


Kullanıcıların hedefine ulaşamadığı bir web sitesinde SEO açısından da performans artışı beklenemez. Gelen trafik size fayda sağlamadıktan sonra onbinlerce hatta yüzbinlerce trafik alsanız ne yazar? 100.000 Trafik alıyorsunuz ama telefonlar çalmıyor? Organik başarı trafik ile ölçümlenecek kadar basit bir konu değildir. Bu size finansan bir fayda sağlamaz, sadece anlık mutluluk verir.

Web sitenizin teknik problemlerini gidermeli, tasarımsal sorunlarıyla başa çıkabilmelisiniz. Teknik problemler için aşağıda paylaştığım temel düzey videoyu dikkate alabilirsiniz.


Yanlış Taktiklere Odaklanmak


Yanlış etiket kullanımları, indekse açık bırakılan sayfalamalar, arşivler ve ortak ek sayfaları. Ne kadar fazla indeksim olursa o kadar iyi olur düşüncesiyle yola çıkarsanız bir gün bu size ağır gelebilir. Yönetebileceğiniz kadar sayfaya ve içeriğe odaklanın. Özellikle neden etiket kullanımına karşısın diyenler için bunu örnekle anlatmak istiyorum.

“SEO Nedir” “SEO Ne Demek” “SEO’nun Açılımı” arama terimleri için ne yapardınız? Ayrı ayrı sayfalar mı oluştururdunuz? Tek bir sayfa oluşturup ana kelimenin haricinde olanlar için etiket sayfaları mı yapılandırırdınız yoksa hiçbiri mi? Ben tek bir sayfa oluşturup hedeflediğim kelimeleri başlık etikerlerinde belirtip performansa odaklandım. Etiketlerle çıkmak yerine trafiği tek bir sayfama getirdim. Bunu gören Google sayfamı hedeflediğim tüm kelimelerde ödüllendirdi ve etikete gerek kalmadı. Denemesi bedava :) “SEO Nedir” “SEO Ne Demek” “SEO’nun Açılımı”Gereksiz yere düşük kaliteli içeriğe sahip sayfaları artırmaya gerek yok.

Erken Pes Etmek


SEO uzun vadeli bir yolculuk. İlgi ister, analiz ister, yatırım ister ve emek ister. Algoritmalar yerine Google’ın çalışma mantığına ve arama niyetine odaklanın. Bugünün arama niyeti yarın değişebilir. Değişime ayak uydurun. Pes etmeyin sürekli mücadele içerisinde olun. Saatlerce çalışın demiyorum, çalışmayın! Doğru analiz, doğru içerik, doğru yatırım ve sabır başarıyı getirecektir.

Sonuç


Olmuyor, başaramıyorum, yapamıyorum demeyin. Yapabilirsiniz. Sadece SEO’nun tek başına yeterli olacağına inanmayın. Unutmayın o oyunun bir parçası. Onu diğer oyuncularla beslerseniz maçı kazanan hep siz olursunuz. Ayrıca unutmayın ki takımlar 1 sezonda şampiyonlar ligine çıkmıyorlar. Çıksalarda aynı anda lider olmuyorlar. Hedefiniz nedir? Şampiyonlar ligi mi? Peki takımınız buna hazır mı? Eğer hazır değilseniz şimdi kampa girme zamanı.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üst