SEO Planı: (Adım Adım Rehber)

Seocu

Paylaşım Ekibi
Katılım
19 Nis 2021
Mesaj Sayısı
105
Beğeni Sayısı
0
Plansız adımlar her zaman başarısızlıkla sonuçlanmıştır. Aslında önemli olan süreklilik. Ne yapacağız? Ne zaman yapacağız ve nasıl yapacağız? Performans kriterlerimiz neler? Bizi başarılı kılan metrikler neler? Bunları bilmeden hareket etmek hem uzman hem müşteri için can sıkıcı olabilir.

Edindiğim tecrübeler beni her zaman iyi hizmet vermek için araştırmalara sürüklemiştir. Müşterilerime daha kaliteli nasıl hizmet verebilirim? daha kaliteli raporlar nasıl sunabilirim? gibi sorularn ardından hep bir araştırma içerisinde olmuşumdur. Araştırmak bizim sektörün doğasında var.

Yabancı kaynaklardan ve kendi tecrübelerimde yola çıkarak uyguladığım SEO planını sizlere anlatma kararı aldım.

SEO Planı


Yukarıda yer alan başlıkları bir Google Drive klasörü haline getirdim. Bu klasörü geliştirmek size ait. :)

https://drive.google.com/drive/ayhankaramancom bağlantısından klasöre erişip içindekileri indirip gerekli düzenlemeleri ve geliştirmeleri yapabilirsiniz.

1. Sektör ve Rakip Analizi


Yüzlerce web sitesinin sizinle aynı anahtar kelimeler için rekabet ettiği gerçeğini söylememe gerek var mı bilemiyorum ama bu böyle.

Rekabete girdiğiniz sitelerin başarılı olmasının nedenleri arasında daha fazla kaliteli içerik, yüksek kaliteli bağlantı ve PR çalışmaları vardır.

  • Peki rakiplerinle rekabet içerisine girip yarışa dahil olabilir misin?
  • Rakiplerinle rekabet etmeye, finansal yatırım yapmaya ve çaba göstermene değer mi?
  • Başarı kriteri organik trafik mi? organik dönüşüm mü?

Yukarıdaki sorulara doğru cevapları almak, SEO stratejinizi belirlemenizde ciddi oranda yardımcı olacaktır.

Örneğin, rakibinizin sıralamasını analiz ettikten sonra, hedef anahtar kelimelerinizden birinin trafiğinin, anahtar kelime araştırma araçlarının gösterdiğinden daha az olduğunu öğrenebilirsiniz.

Deneyimlerime göre bu çok sık karşılaşabileceğiniz bir senaryodur. Ahrefs, SemRush ve benzeri araçlar özellikle düşük aranma hacmine sahip anahtar kelimeler için pek doğru sonuçları vermiyorlar.

Hedeflerinizi belirlerken bu durumu dikkate almalısınız. Çünkü, siz bu araçların vermiş olduğu sonuçlara istinaden yanlış trafik hedefleri belirleyebilirsiniz. Daha doğru analizler için hedeflenen anahtar kelimede Google arama motorunun ilk sırasında yer alan web sitesinin trafiğini analiz etmeniz daha sağlıklı olacaktır. Hiç olmazsa daha yakın sonuçlar alırsınız.


Plan

  • Ahrefs ya da SemRush ile hedeflediğiniz anahtar kelimeleri kullanarak rakiplerinizi belirleyebilirsiniz.
  • Belirlediğiniz her rakibin en iyi açılış sayfalarını bulun.
  • Her sayfanın almış olduğu organik trafiği tespit edin.
  • Sıralama alan her sayfanın başlığını, meta açıklamasını, içerik açıklamasını, türünü, uzunluğunu ve diğer verileri not alın.

Yukarıdaki veriler için bir tablo oluşturabilirsiniz. Rakip analiz tablosu içinde size yardımcı olacak bir içerik paylaşmak isterim:

SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?


2. Web Sitesi Analizi


Kiminle rekabet etmeniz gerektiğine karar verdikten sonra sıra web sitenizle alakalı ayrıntılı bir rapor oluşturmaya gelecek.

Rakipler nerede biz neredeyiz? Gerçekçi hedefler oluşturma zamanı.

  • Günde ne kadar SEO trafiği alıyorsunuz? (Google Analytics ve Search Console)
  • En popüler organik açılış sayfalarınız hangileri?(Google Analytics)
  • Hangi anahtar kelimeler web sitenize trafik çekiyor? (Search Console)
  • İyileştirmek istediğiniz anahtar kelimeler için pozisyonlar nedir?

Yukarıdaki veriler için bir tablo oluşturun.

Bu adımın sonunda aşağıdakileri içeren bir anahtar kelime listesine sahip olmalısınız:

  • Üst sıralarda yer aldığınız ve trafik aldığınız anahtar kelimeler.
  • Yüksek sıralamak istediğiniz anahtar kelimeler.
  • Rakiplerinizin trafik aldığı ancak sizin almadığınız anahtar kelimeler.
Plan

  • Google search console’a giriş yapın ve performans raporunu kullanarak Google’da hangi anahtar kelimeler için sıraladığınızı öğrenin.
  • En iyi organik açılış sayfalarınızı tespit edin.
  • Verileri bir tabloya ekleyin.
  • Sıralamalarınızı rakiplerinizle karşılaştırın.
3. SEO Günlüğü


Artık rakiplerinizi ve web sitenizi analiz etme aşamasını geçtiğinize göre, web sitenizde herhangi bir değişiklik yapmaya başlamadan önce bir sonraki adım bir SEO Günlüğü başlatmaktır.

SEO Günlüğü nedir? Web sitenizde yapacağınız tüm SEO ile ilgili değişiklikleri not almak için basit bir elektronik tablodur.

Bu neden önemli? SEO çalışmak için zaman alır ve değişikliklerinizi ve bunların SEO’nuz üzerindeki etkilerini takip etmenin tek yolu neyi ne zaman değiştirdiğinizi bilmektir.

Bunun için Google Sheets kullanılabilir.

Tarih / Gerçekleştirilen SEO İşlemi / Yorum (Google Drive klasöründe bulabilirsiniz.)

Plan

  • Web sitenizde yaptığınız tüm değişiklikleri kaydetmek için yeni bir tablo (veya metin dosyası) oluşturun.
4. Teknik SEO Denetimi


Teknik bir SEO denetimi sayesinde, arama motorlarının içeriğinizi sorunsuz bir şekilde dizine eklemesini sağlayabilirsiniz.

Kontrol edilecek en önemli şeyler şunlardır:

  • Tarama Hataları
  • Robots.txt Optimizasyonu
  • XML Site Haritası Optimizasyonu
  • Web Sitesi Hızı
  • Canonical URL’lerin Kullanımı
  • Mobil Uyumluluk
  • HTTPS’nin Doğru Kullanımı
  • Yetim Sayfalar (Site Haritasında Bulunan Hatalı URL’ler)
  • Yapılandırılmış Veri İşaretlemenin Doğru Kullanımı
Plan

  • Ahrefs, Screaming Frog ve SEMrush aracını kullanarak teknik bir SEO Denetimi gerçekleştirin. Bunu en az 2 araçla yapmanızı öneririm. Teknik problemleri sıfıra indirmek büyük avantaj sağlar.
  • Düzeltilmesi ve optimize edilmesi gereken öğelerin bir listesini oluşturun. (Kontrol Listesi her zaman yardımcı olur.)

Teknik SEO Denetimi için yardımcı içerik:

SEMrush ve Screaming Frog ile Teknik SEO Analizi


5. Temel Anahtar Kelimelerin Belirlenmesi


Anahtar kelime araştırması, SEO stratejinizin çok önemli bir bileşenidir. Bu, Adım 1 ve Adım 2’de toplanan bilgileri kapsamlı bir anahtar kelime araştırma analiziyle birleştiren kısımdır.

Bunun nasıl çalıştığına bakalım:

1. Adımda hangi anahtar kelimelerin rakiplerinize trafik getirdiğini belirlediniz ve 2. adımda hangi anahtar kelimelerin web sitenize trafik getirdiğini belirlediniz.

Şimdi, bu bilgileri kullanma ve ana anahtar kelime listenizi oluşturma zamanı. Liste şunları içermelidir:

  • Zaten bildiğiniz ve web siteniz için önemli olan anahtar kelimeler.
  • Bilmediğiniz, ancak rakiplerinizin trafik aldığı anahtar kelimeler.
  • Zaten sıraladığınız (web siteniz için önemli olan) anahtar kelimeler.

Başka bir deyişle, ana listeniz, sıralamak istediğiniz tüm önemli anahtar kelimeleri içerir.

Sonraki adım, listeyi trafik hacmine göre sıralamaktır. Listedeki ilk 10 Anahtar Kelime, web siteniz için en değerli anahtar kelimelerdir ve bunlar, temel içerik ya da sayfa oluşturmak için kullanılacak anahtar kelimelerdir.

Belirli bir anahtar kelimeyi (veya kelime öbeğini) hedefleyen ve aşağıdaki özelliklere sahip içerik ya da sayfa:

  • İçerik benzersiz ve eksiksizdir.
  • Ana sayfanızdan bağlantılıdır.
  • Web sitenizdeki diğer ilgili makalelerden dahili bağlantılar içerir.
  • Diğer web sitelerinden gelen bağlantıları var.
  • Arama motorlarında olabildiğince üst sıralarda yer almak istediğiniz içeriktir.
  • Sosyal medya ile desteklenen içeriktir.
  • Yeniden pazarlama ile beslenen içeriktir.
Plan

  • Sizin için çok önemli anahtar kelimelerin listesini oluşturun.
  • İçerikte hedeflenecek anahtar kelimeleri belirleyin.
  • İçeriği en iyi seviyeye getirecek makaleleri oluşturun.
  • İçeriği ya da sayfayı tanıtacağınız bir plan oluşturun.
6. Konu Alaka Düzeyinin Oluşturulması (Destekleyici İçerikler)


5. Adımda, ana listenizden ilk 10 anahtar kelimeyi belirlediniz ve listedeki her bir anahtar kelimeyi hedeflemek için birinci sınıf içerik (sütun içeriği) oluşturdunuz.

Bir sonraki adım, bu anahtar kelimeleri tek tek yeniden analiz etmek ve hedefleyebileceğiniz uzun kuyruk anahtar kelimeleri bulmaktır.

Bunu yaparak şunları yapabileceksiniz:

  • Temel içeriğinizi güçlendirin (daha fazla dahili bağlantı ekleyerek)
  • Uzun kuyruklu anahtar kelimeler daha az rekabete sahip olduğundan ve hedeflenmesi daha kolay olduğundan daha fazla arama motoru trafiği elde etmenize yardımcı olur. Bunu yapın.

Bu durum konu alaka düzeyini artırmaya katkı sağlayacağı için en çok trafik getiren popüler kelimelerde de sıralamanızı yükseltir.

Google’da hedeflediğiniz ana kelimelerle alakalı arama yapın. İçerikleri inceleyin ve uzun kuyruklu anahtar kelimeleri bulun. Rakipleri analiz edin onların yaptıklarından daha iyisiniz yaparak sonuca gidin.

Plan

  • Anahtar kelime araştırmanızı yapın ve ilk 10 anahtar kelimenizin her biri için hedefleyebileceğiniz 3-4 uzun kuyruklu anahtar kelime bulun.
  • Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedefleyen makaleler yayınlamak için bir plan oluşturun.
  • Makalelerinizi tanıtmak için bir plan oluşturun.
7. Sayfa İçi SEO Optimizasyonu


Sayfa içi SEO’nuzun tamamen optimize edildiğinden emin olmanız gerekir.

Sayfa içi SEO ile aşağıdakiler gibi şeylerle uğraşırsınız:

  • Başlıklarınızı optimize etmek.
  • Meta açıklamalarınızı optimize etme.
  • H1 etiketinizi ve alt başlıklarınızı optimize etme.
  • Bir sayfanın içeriğinde anahtar kelimelerin doğru kullanımı.
  • Görsel SEO ve Video Optimizasyonu.
  • Dahili bağlantıların verimli kullanımı.
Plan

  • Başlıklarınızı ve açıklamalarınızı gözden geçirin ve optimize edin.
  • Tüm web sitesi sayfalarınızı inceleyin ve sayfa içi SEO’nuzu optimize edin.
8. İçerik Denetimi


Yeni içerik oluşturmanın yanı sıra, mevcut içeriğinizin SEO hedeflerinizle uyumlu olduğundan emin olmak için gerçekleştirmeniz gereken görevlerden biri de bir içerik denetimidir.

İçerik denetimi, web sitenizin her bir sayfasını analiz etmek ve aşağıdakilere karar vermek için izlenecek süreçtir:

  • İçeriği kaldırmak.
  • İçeriği geliştirmek.
  • İçeriği yeniden yayınlamak.
  • İçeriği birleştirmek.

Zayıf içeriğin kaldırmaktan korkmayın. Daha az ancak daha kaliteli sayfalara sahip olmak, birçok düşük kaliteli sayfaya sahip olmaktan daha iyidir.

Plan

  • Bir içerik denetimi yapın ve düşük kaliteli sayfaları web sitenizden kaldırın veya iyileştirin.
9. Markanın Tanıtımı


Bu noktaya ulaştıysanız ve 9. Adım üzerinde çalışmaya hazırsınız demektir.

  • Web siteniz teknik SEO için optimize ettiniz.
  • Sayfa içi SEO’nuzu incelediniz.
  • Temel içerik oluşturmak için bir planınız var.
  • Destekleyici içerik oluşturmak için bir planınız var.
  • Bir içerik denetimi yaptınız ve tüm düşük kaliteli sayfaları web sitenizden kaldırdınız.

Harika! Sırada sayfa dışı SEO çalışmaları var.

Markadan Bahsetmek SEO İçin Neden Önemlidir?

Bağlantıların eskisi kadar olmasa da daha iyi sıralamalara ulaşmak için hala önemi vardır.

Daha önemlisinden bahsetmek isterim. Arama Motoru algoritmalarının güvenini kazanmanın en iyi yolu markanın bahsedilmesidir.

Markadan Bahsedilmesinin Bağlantılarından Farkı Nedir?

  • Bir markadan bahsedilmesi, web sitenize giden bir bağlantı içereceği anlamına gelmez.
  • Markanızdan Facebook ve diğer sosyal ağlar ya da herhangi bir çevrimiçi platformda bahsedilebilir.
  • Bağlantı (varsa) nofollow olabilir.

Bağlantısız Bahsetmeler Sıralamalara Nasıl Yardımcı Olur?

Arama motorları, daha güçlü site otoritesine dönüşen marka sözlerini belirleyebilir. Yüksek kaliteli bağlantılar kadar güçlü değildir, ancak Google dahil tüm büyük arama motorları tarafından dikkate alınan bir faktördür.

Plan

  • Marka itibarınızın tüm ağlarda yüksek olduğundan emin olun. Herhangi bir yorumu yanıtlayın ve herhangi bir şikayeti takip edin.
  • Marka bahsetmelerini bağlantılara dönüştürmenin yollarını bulun.
  • Sektörünüzle alakalı kaynaklarda markanızdan bahsedilmesini sağlayın. (Bağlantılı)
10. Bağlantı Planı


Marka tanıtımınız üzerinde çalışırken, bağlantılar içinde hareket etmeye başlamalısınız.

Deneyimlerimden bağlantı kurmanın SEO’nun en karmaşık ve zor alanlarından biri olduğunu söyleyebilirim.

Mesele şu ki, hedef anahtar kelimeleriniz için en iyi sıralamaları elde etmek istiyorsanız çok değerli bağlantılar almanız gerekir.

Değerli Bağlantıları Nasıl Elde Edebilirsiniz?

İnternette bağlantı kurma teknikleri ararsanız, kullanabileceğiniz bir sürü yöntem elde edersiniz, ancak gerçek şu ki, çoğu yalnızca teoride çalışır.

Bu şekilde düşünün, neden birisi içeriğine bir bağlantı ekleyerek web sitenizi hedef kitlesine tavsiye etsin? Cevap basit:

  • Bağlantı alacağınız kaynağın sahibi, web sitenizin varlığından haberdar olmalıdır.
  • Bağlantı alacağınız internet sitesinin ziyaretçilerine ya da takipçilerine faydalı şeyler sunmalısınız.
  • Ücretli çalışabileceğiniz bir kaynak olabilir fakat bu kaynak gerçekten hedef kitlenizin vakit geçirdiği kaynak olmalı.

Bu basit kelimelerle ne anlama geliyor?

Birinin size bağlanması için sizi bilmesi gerekir. Google’da aradıkları konular için yüksek sıralamaya sahip değilseniz ve web sitenizi takıldıkları çeşitli sosyal ağlarda aktif olarak tanıtmıyorsanız, varlığınızı nasıl bilebilirler?

Bu aynı zamanda, yalnızca sizin hakkınızda bilgi sahibi olmaları gerekmediği, aynı zamanda içeriğinizden etkilenecekleri ve böylece doğal olarak izleyicilerine önerebilecekleri anlamına gelir.

SEO Dünyasında, öneri bir bağlantı aracılığıyla ifade edilir.

Plan

  • Bir bağlantı kurma planı oluşturun. (Bloggerlar ile iş ortakları, sektörel bloglardan destekleyici bağlantılar, sosyal medya kampanyaları vb.)

İşte size bağlantı kurma ipuçları:

Backlink Stratejileri (Kapsamlı Analiz ve Link Oluşturma)


11. SEO Sonuçlarının Ölçülmesi


Herhangi bir stratejiyi uygularken, güvenilir bir ilerleme izleme sistemine sahip olmak önemlidir.

Bir SEO stratejisinin sonuçlarını ölçmek söz konusu olduğunda, şunlardan emin olmanız gerekir:

  1. Planınızın uygulanmasına başlamadan önce sıralama ve trafik verilerine sahipsiniz.
  2. Web sitenizde yapılan tüm değişiklikleri izlemek için bir SEO Günlüğünüz var (3. Adım)
  3. Doğru KPI’ları belirlediniz ve ölçüyorsunuz.
Plan
  • Bir Data Studio raporu hazırlayın.
  • Analytics uyarılarını aktif edin.

SEO Raporu oluşturmanın en kolay yolu:

A’dan Z’ye SEO Raporu (Google Data Studio)


12. İçeriğin Güncelliği


Organik trafiğinizi istikrarlı bir şekilde artırmanın yollarından biri, içeriğinizi alakalı ve güncel tutmaktır.

Bir anahtar kelime için iyi bir sıralama elde ettiğinizde, bu sıralamayı sonsuza kadar koruyacağınızın garantisi yoktur.

Yüzlerce web sitesi aynı anahtar kelimeleri hedefliyor, bu nedenle içeriğinizin her zaman alakalı ve güncel olmasını sağlamanız gerekiyor.

Yalnızca yeni içerik oluşturmaya odaklanmayın, geri dönün ve mevcut içeriğinizin kalite kontrolünü yapın.

Plan

  • Google’da zaten yüksek sıralamaya sahip sayfalarınızı incelemek ve iyileştirmek ve içeriklerinin doğru ve güncel olmasını sağlamak için bir plan oluşturun. Bunu yılda en az iki kez yapmalısınız.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üst