Neler yeni
xentr_blue_bg_color
xentr_red_bg_color
xentr_green_bg_color
xentr_orange_bg_color
xentr_voilet_bg_color
xentr_slate_bg_color
xentr_dark_bg_color

Düşük Rekabetli Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?

Seocu

Paylaşım Ekibi
Katılım
19 Nis 2021
Mesajlar
105
Tepkime puanı
0
SEO ile ilgilenen büyük bir kesim düşük rekabetli anahtar kelimelerle sıralama almak ister. Bu yüksek rekabetli anahtar kelimelere göre daha kolaydır. Zaten önceliğimiz de rekabeti düşük anahtar kelimeler olmalı.

Bu, kesinlikle yüksek rekabetlilerden vazgeçeceğiniz anlamına gelmiyor.

Bu içerikte rekabeti düşük anahtar kelimeleri kısa sürede nasıl bulacağınızı anlatacağım. Hazırsanız başlayalım.

Düşük Rekabetli Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?


Aranma hacmi yüksek fakat rekabet oranı düşük kelimeleri hızlıca bulmak için aşağıdaki üç adımı izleyebilirsiniz.

1. Beyin Fırtınası Yapın


“Hedef kitleniz Google arama motorunda ne arıyor?” sorusuna kendi yanıtlarınızı verin ve ortaya çıkan fikirleri not alın. Kitlenizin tam olarak ne aradığını tahmin edemeyebilirsiniz ancak ortaya çıkan ana fikirler size yol gösterecektir.

SEO ajansı olduğunuzu ve SEO ürünlerinin satışını yaptığınızı düşünelim. Kitleniz şunları arayabilir:

  • SEO
  • SEO Hizmeti
  • SEO Ajansı
  • SEO Firması
  • SEO Uzmanı
  • SEO Danışmanı

Bu tip fikirler aklınıza geldikçe not alın. Anahtar kelime planlaması yapmak için kendinize bir zaman dilimi belirleyin ve acele etmeyin.

Belirli bir fikir havuzunuz olduğunda ikinci adıma geçebilirsiniz.

2. Anahtar Kelime Planlama Araçları Kullanarak Fikirlerinizi Geliştirin


Ahrefs, anahtar kelime araştırması için kullanabileceğiniz en profesyonel araçlardan biridir. Bir veya birden fazla kelime fikri girerek aylık arama hacimlerini görebilirsiniz. Girdiğiniz kelimenin rekabetteki zorluk seviyesini ölçerek, benzer kelime örneklerini not alabilirsiniz.

3. Düşük Zorluk Seviyesine Sahip Kelimeler İçin Filtre Uygulayın


Ahrefs, Semrush ve benzeri araçlarla anahtar kelimenin zorluk seviyesini filtreleyebilirsiniz. Zorluk seviyesi en düşük olanlar 0-10 arasındaki rakamlarla ifade edilir. Düşük rekabetli kelimeleri görmek için filtreyi buna göre ayarlamalısınız.

Düşük Rekabetli Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur


Ben bu konuda Ahrefs aracını kullanıyorum. Yukarda yer alan görselde 5 anahtar kelimeden faydalandım. Bu kelimeler sayesinde 100K üzerinde anahtar kelime fikriyle karşılaştım. Bu fikirler arasından aranma hacimi yüksek olanları tercih ettim.

Düşük Rekabetli Anahtar Kelimeleri Bulmak Kolay mı?


Aslında çok uğraştırıcı değil.

Google’ın arama sonuçları için hangi sinyalleri kullandığını tam anlamıyla çözebilen bir araç bulunmuyor. Google, yaptığı güncellemeler ile herhangi bir anahtar kelimenin zorluğunu tam anlamıyla ölçmeyi zor hale getirmektedir.

Sıralama faktörleriyle alakalı çok fazla içerik ve bilgi bulunuyor. Ben çalışmalarımı Google Kalite Yönergelerini dikkate alarak gerçekleştiriyorum. Bknz: developers.google.com/kalite-yonergeleri

Bu tür analizlerde dikkate etmeniz gereken en önemli nokta SEO aracının hangi kriterleri dikkate aldığını öğrenmenizdir. İster mail, ister canlı destek isterseniz de telefonla iletişim kurup bu konuda net bir bilgiye ulaşabilirsiniz. Ahrefs genellikl bağlantıları dikkate alarak rekabet oranı belirler.

Benim görüşüm: Rekabeti sadece backlink kriterine indirgemek yanlıştır. Bir anahtar kelimeyi hedeflerken göz önüne almanız gereken en önemli 3 faktörü aşağıda paylaşmak istedim:

1. Arama Niyeti

2. Web Sitesinin Otoritesi

3. Yüksek Kaliteli Bağlantılar

Arama Niyeti


Bir anahtar kelimenin rekabet seviyesi ne kadar düşük olursa olsun, kullanıcıların arama niyetine dönük bir içerik üretmezseniz sıralamaya giremezsiniz. Anahtar kelime araştırması yaparken hakkında anlamlı içerikler üretebileceğiniz anlamlı kelimeleri hedefleyin.


Anahtar kelimeler genel olarak dört farklı türdedir:

  • Bilgilendirme: Kullanıcı bir konu hakkında bilgi arar.
  • Gezinme: Kullanıcı belirli bir web sitesini arıyordur.
  • Ticari Araştırma: Kullanıcı bir ürün veya hizmeti satın almak istemesine rağmen henüz karar verememiştir.
  • İşlemsel: Kullanıcı direkt olarak bir ürünü satın almak istiyor.

Sizin anahtar kelimelerinizin hangi grupta olduğunu küçük detaylar ile anlayabilirsiniz. Anahtar kelime öbeğinizde “satın alın”, “ucuz” gibi ibareler varsa işleme dönük arama grubundadır. “Nasıl”, “ne”, “nerede” gibi ibareler yer alıyorsa bilgilendirici gruptadır.

Ahrefs’te anahtar kelimenize bazı kelimeler ilave ederek belirli bir gruba ait aramalar yapabilirsiniz. Rekabet düzeyi düşük anahtar kelimeleri ararken sırasıyla:

1. Anahtar Kelimelerinizi Girin.

2. “KD Filtresi” Düşük Rekabeti Seçin.

3. “Dahil Et” Filtresine “Satın Al” ve “Ucuz” Tarzı Kelimeler Ekleyin.

4. Orada “Herhangi Bir Kelime” Sekmesini Seçmeyi Unutmayın.

Bloğunuz için rekabeti düşük olan bilgi içerikli kelimeler arıyorsanız, kelimelerinizi soru tiplerine uyarlayarak değiştirebilirsiniz. Bunu hızlı yapmak istiyorsanız araçtaki sorular kısmını direkt olarak seçebilirsiniz.

ahrefs kelime filtreleme


Web Sitesinin Otoritesi


Birçok sitede web sitesinin otoritesi (DR) kısaltmasıyla gösterilir. Web sitesinin otoritesi backlink yoğunluğuna göre sıfırdan yüze kadar olan bir ölçekle derecelendirilir. Birçok SEO uzmanı web sitesi otoritesinin sıralamada önemli bir faktör olduğuna inansa da Google yetkilileri (özellikle John Mueller) algoritmalarında web site otoritesini kullanmadıklarını belirtiyorlar.

Düşük rekabetli anahtar kelimelerde Google üst sıralarda yer alan sitelerin, yüksek otoriteli siteler olduğunu göreceksiniz.

Örneğin “black sandals” kelimesine bakalım. Normalde bu anahtar kelimenin zorluk seviyesi “1” dir. Ancak Google’da aratıp ilk sayfada çıkan sitelere baktığımızda, bu sitelerin web site otoritelerinin ortalama 86 olduğunu göreceksiniz. Bu sitelerden en düşük olanı 76 puan değerinde.

Yukarıdaki durum web site otoritesinin sıralamada etkili olduğunu gösteriyor mu?

Bence hayır.

Bu sonuç büyük bir ihtimalle marka değeri ile ilgilidir. İnsanların sürekli alışveriş yapmak istediği siteler SERP’e (arama sonuçları) daha hakim oldukları için ilk sayfada bu siteler çıkıyor.

Bu yüzden zayıf bir web siteniz veya markanız varsa, sıralamaya girmek için pek fazla bir şey yapamazsınız. Hedeflediğiniz anahtar kelimelerde marka değeri yüksek siteler sıralamada ise onlarla rekabet etmeniz zor olacaktır.

Yüksek Kaliteli Bağlantılar


Bir anahtar kelimenin zor olması, sıralamada üstte olan sayfaların sahip olduğu backlinklerin miktarını dikkate alsa da kaliteli olmalarıyla ilgilenmez. Bir backlinkin kaliteli olup olmadığını anlamak için:

  • Backlink Veren Sitenin ve Sayfanın Alaka Düzeyi
  • Backlink Veren Sitenin ve Sayfanın Otoritesi
  • Sayfadaki Linklerin Yerleşimi
  • Linkin Bağlantı Metni
  • Dofollow veya Nofollow Olması

Anahtar kelimelerin zorluk planını hesaplarken yukarıdaki kriterlerin hepsini kriterlere dahil etmek elbette imkansızdır. Bu yüzden en basit ve kolay yol olarak ilk 10 sayfadaki sonuçların bağlantılarına bakılır.

Bu yüzden ilk sayfadaki sitelerin backlinklerini manuel olarak kontrol etmek, rekabet anlamında size çok şey kazandırabilir.

Aşağıda örnek olarak aynı zorluk derecesine sahip iki anahtar kelimede üst sıralarda yer alan web sitelerinin backlink değerlerine bakalım:

Her iki kelimenin zorluk derecesi aynı. Üstteki kelimede sıralamada olan bir sitenin 92 backlinki, alttaki kelimede sıralamada olan bir sitenin ise yalnızca 14 backlinki görünüyor. Normalde üstteki sitenin daha avantajlı olduğunu düşünürsünüz. Bakalım öyle mi?

14 geri bağlantısı olan sitenin backlinklerinin % 94’ü ilgili ve otoriter sayfalardan geliyor.

92 geri bağlantısı olan sayfanın backlinklerini kontrol ettiğimizde ise % 96 oranında düşük otoriteli ve alakasız sitelerden bağlantı aldığını görüyoruz.

Her iki siteyi incelediğimizde 92 backlinki olan sitenin sadece 2 adet kaliteli ve alakadar linki olduğunu, oysa 14 backlinke sahip diğer sitenin çoğunun alakadar ve yüksek kalitede olduğunu görüyoruz.

Rekabet Gücü Yüksek Anahtar Kelimeler Kullanmaktan Kaçınmalı mıyız?


Çoğu kimse hızlıca sonuç almak ve çok da zorlanmamak için düşük zorluktaki anahtar kelimelere yönlenir. Kısa vadede bu doğru görünse bile rekabeti yüksek kelimelerin daha farklı fırsatlar sunabileceğini de unutmayalım.

Bu kez tam tersini yapalım ve rekabet gücü yüksek kelimeler arayalım. Örneğin özgeçmiş hazırlama ile ilgili bir anahtar kelime oluşturalım. Bu kelime fikri daha çok soru cümlesi olarak aranacaktır.

  • İyi bir özgeçmiş nasıl yapılır?
  • İyi bir özgeçmiş nasıl yazılır?
  • İyi bir özgeçmiş nasıl yaratılır?

Bu üç cümle genelde bu konuyla ilgili arama sonuçlarında yer alan sorulardır. Kelimenin zorluk derecesi yüksektir. Muhtemelen ilk sayfadaki sitelerin de backlink sayısı çoktur.

İlk sıralardaki sitelere backlink veren web sitelerinin sizi fark etmesini sağlamak gerekir. Ama önce bu sitelerin hangileri olduğunuz bulmanız lazım. İşte burada “Ahrefs Anahtar Kelime Aracı” ile birlikte “backlink denetleyicisini” kullanabilirsiniz.

Bu kaliteli backlinkleri kendi sayfanıza alarak marka değeriniz veya sayfa otoriteniz yüksek olmasa bile sıralamaya girebilirsiniz.

Sonuç


Rekabet düzeyi düşük olan anahtar kelimeleri hedeflemek, her zaman işinizi kolaylaştırmaz. Aynı kelimelerde sıralamada olan web sitelerinin backlink ağını manuel olarak incelemelisiniz. Onların backlink bağlantılarından siz de faydalanarak web sitenizin otoritesini artırabilirsiniz.

Kısa vadede yükselmek geçici bir başarı olarak görünebilir ancak önemli olan kalıcı olabilmek, marka değerinizi ve site otoritenizi güçlendirmektir.

Bu makale, Ahrefs Blog sitesinde yer alan kaynak ve benim yorumlarımın eklenmesiyle ortaya çıkmıştır.
 
Üst Alt