Neler yeni
xentr_blue_bg_color
xentr_red_bg_color
xentr_green_bg_color
xentr_orange_bg_color
xentr_voilet_bg_color
xentr_slate_bg_color
xentr_dark_bg_color

Google Tag Manager Nedir? Nasıl Kurulur? Ne İşe Yarar?

medyografya

Forum Üyesi
Değerlendirme - 100%
1   0   0
Katılım
27 Kas 2019
Mesajlar
43
Tepkime puanı
20
Konum
İzmir
Web sitesi
www.medyografya.com
Google Tag Manager (Google Etiket Yöneticisi) ister internet sitenizi ister mobil uygulamanızı isterseniz de internet sitenizin AMP sürümünü doğru bir şekilde optimize etmenize fayda sağlayan bir araçtır. Bu araç vasıtasıyla hedef kitle analizinizi bir sonraki seviyeye taşıyabilirsiniz. Sitenizi (ya da uygulamanızı) ziyaret eden kullanıcıların sizin hedeflediğiniz davranışları gerçekleştirip gerçekleştirmediklerini Google Tag Manager'i doğru kurarak anlamlandırabilir, internet sitenizdeki gelişmeleri yönetebilirsiniz.

Neden Google Tag Manager Kullanmalısınız? :D

Google Etiket Yöneticisi'nin en önemli özelliklerinden bir tanesi Google Ads ve Google Analytics ile entegre bir şekilde çalışıyor olmasıdır. Landing page tasarımı hazırlarken, UI/UX tasarımlarınızı geliştirirken, internet sitenizi yeni bir görünüme geçirirken ya da bir form vasıtasıyla sitenizi ziyare teden kullanıcılardan bilgi toplamaya çalışırken Google Tag Manager kullanıyor olmanız, doğru bilgiye kısa yoldan ulaşmanıza ve gerçekleştirdiğiniz değişiklik ve gelişmelerin doğru olup olmadığını anlamaya yardım edecektir.

Eğer bir e-ticaret sitesi tasarladıysanız ve yönetmeye devam ediyorsanız, Google Tag Manager sayesinde internet sitesini ziyaret eden kullanıcıların hangi butonları kullandıklarını, sepete ekleme eylemeni gerçekleştirip gerçekleştirmediklerini, bir sepet oluşturduktan sonra alışverişlerini tamamlayıp tamamlamadıklarını analiz edebilirsiniz.

Aynı şekilde bir konut projesinin tanıtımını yapıyorsanız ve bu tanıtım sürecinde Arama Ağı Reklamlarını kullanıyorsanız internet sitenize giren kullanıcıların form sayfasına erişip, erişmediklerini; erişen kişilerin formu doldurup doldurmadıklarını, formu doldurmaya başlayan kişilerin hangi aşamalarda formu terk ettiklerini yine Google Tag Manager sayesinde analiz edebilirsiniz.

Tamamen ücretsiz bir şekilde kullanabileceğiniz bu araç ile birden fazla internet sitesi için birden fazla fonksiyonu rahatlıkla analiz edebilirsiniz. Gelin şimdi bu aracı nasıl kuracağımızı ve araçta yer alan bileşenleri inceleyelim.

Google Tag Manager Nasıl Kurulur?


medyografya-smm-panel.png



Adım 2: Oluştur butonuna tıkladıktan sonra karşınıza kullanıcı sözleşmesi çıkar. Bu sözleşmenin Türkçe versiyonu olmadığı için İngilizce olarak onaylayabilirsiniz.

Adım 3: Sözleşmeyi kabul ettikten sonra karşınıza internet sitenizin BODY ve HEAD kölümlerine ekleyeceğiniz kodlar karşınzıa çıkar.

3878088369.png


Bu kodları internet sitenizdeki ilgili bölümlere eklemeniz gerekiyor. Wordpress internet siteleri için genellikle tema panelleri (ya da özelleştir bölümleri) içerisinde alanlar bulunurken, özel kod ekleme alanına sahip olmayan temalar için eklentilerden de faydalanabilir, FTP'den dosyalarınızı da inceleyebilirsiniz.

Adım 4: Bu aşamaya geldiğinizde artık kurulumunuz tamamlanmış olacak. Bundan sonraki süreçte ihtiyaçlarınıza göre kurulumunuzu şekillendirmeniz gerekiyor.

204466763.png


Ben bu bölümde hangi bölümün, ne amaçla kullanılacağını açıklamaya çalışacağım. Umuyorum ki; forumda bu konu hakkında benden daha fazla bilgi sahibi olan kişiler vardır ve konu altında yorum yaparak içeriği geliştirmeme destek olurlar.

Etiketler: Google Tag Manager (Google Etiket Yöneticisi) genel olarak etiket yönetimi gerçekleştirmek maksatlı kullanılan bir araçtır. Lakin buradaki etiket mantığı, genellikle Wordpress'te kullandığımız etiketlerle karıştırılıyor Bunun yarattığı kafa karışıklığını önleyebilmek adına ikisinin birbiriyle alakasız kavramlar olduğunu ifade etmek istiyorum. Google Tag Manager'da kullanabileceğiniz etiketlerle hem Google ADS hem de Google Analytics'de yer alan bildirimler okuyucular ile internet siteniz arasında bağlantı kurmuş olursunuz.

Değişkenler: Etiketlerinizin, doğru verilerde tetiklenmesi için bir de değişkenlere ihtiyaç duyarsınız. Google Tag Manager kurulumunu ilk tamamlamanız ile birlikte size Event, page hostname, page path, page URL ve Referrer değişkenleri panelinize tanımlı olarak gelir. Yapılandır butonu vasıtasıyla açılan listeden kullanacağınız değişkenleri tanımlayabilirsiniz.

2358383083.png


Tetikleyiciler: Eğer Google Tag Manager kullanacaksanız, tetikleyici kavramını iyi anlamanız gerekiyor. Google Tag Manager'de kuracağınız bu tetikleyiciler internet sitenizin hangi sayfasında, hangi işlemden sonra, hangi komutun uygulanacağını belirlemenize olanak sağlamaktadır. Her etiket için bir tetikleyici kurmanız gerekmektedir. Eğer tetikleyici kurmazsanız (zaten etiket kurulumunu da tamamlayamazsınız, tamamlamak için kurmak zorundasınız) etiketleriniz tetiklenmemiş bir şekilde kalır.

Benim anlatabileceklerim bu kadar. Google Tag Manager kullanarak ben özellikle feedback almak istediğim sayfaları doğru bir şekilde optimize etmeye çalışıyor, optimize sürecini doğru yönetmeye gayret ediyorum. Bu süreçlerde kullandığım araçlardan olan Google Optimize aracı için de yakın bir zamanda bir kurulum ve kullanım içeriği hazırlamaya çalışacağım.

Wordpress sitelerde Google Site Kit eklentisi ile direkt olarak kod kopyalama işlemine gerek kalmadan sitenize bağlayabiliyorsunuz:
"Google Site Kit > Settings > Connect More Services > Set up Tag Manager"
 
Üst Alt